הכתב הדתי של גל"צ: "מחיר הבגדים בארץ בגלל בדיקות השעטנז של הרבנות"

ארי וידר " צילום: אילוסטרציה 1 Comment on הכתב הדתי של גל"צ: "מחיר הבגדים בארץ בגלל בדיקות השעטנז של הרבנות"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם הרבנות "מגיירת" תיקי ומוצרי הלבשה של הרשתות הגדולות כמו זארה, h&m ועוד? ככל הנראה לא ממש, אבל כל זה לא הפריע לנסות להביא לציבור מידע מוטעה וחסר בסיס, כשהתוצאה היא שוב ניגוח של הרבנות הראשית.

ביומן הבוקר של גלי צה"ל פירסם הכתב הדתי ישי שנרב בדיקה שביצע בהם התגלה כי מוצרים רבים אשר נמכרים ברשתות ההלבשה הבינלאומיות במחירים מוזלים בהרבה, נמכרים בסניפי החברות בישראל במחירים גבוהים משמעותיים.

באינסרט שהובא נטען כי אחד האשמים ליוקר היא בדיקות השעטנז שמחייבת הרבנות, או כמו שהיא קוראת לזה – 'התיקים עוברים גיור': "אנחנו לא שולטים במחירים שבוחרים, התיקים עוברים איזשהו גיור – אסור למכור את זה בארץ, אומרים שזה לא חוקי כדי שלא יהיה ערבוב של בדים".

הבמה שניתנה להאשמה, שמבדיקת אתר 'קול חי' אין לה בסיס עובדתי כנראה, הצליחה להרגיז גם את יהודה יפרח, עורך מוסף במקור ראשון.

"שאפו לגלי צה"ל על ה"תחקיר העיתונאי" המבריק של ישי שנרב, בוגר מהולל של ישיבת תקוע שמשרת ככתב בתחנה הצבאית", כתב יפרח "כמובן שלא מחירי השכירות המופקעים למ"ר של הקניונים, לא עמלות השיווק השמנות שהרשתות מרשות לעצמן לגזור, לא הוצאות שינוע והפצה (שבשל ההיקף שתמיד יהיו יקרות יותר בארץ מאשר באירופה) – אלא.. האשמה היא הרבנות הרבנות הראשית לישראל ש'דורשת לגייר את הבגדים בשל חשש שעטנז'.".

בהמשך הוא כתב "זבל עיתונאי כזה, מזמן לא פגשתי". והוסיף כי "כל הידיעה מצוצה מהאצבע הזו נלקחה, שימו לב, מ"דבריה של מוכרת בזארה".

"עכשיו תשאלו איך זה שכלי תקשורת מכובד כגל"צ מרשה לעצמו לפרסם דברים כאלה בשעת השיא של ההאזנה – התשובה פשוטה – אם יש כאן הזדמנות לעשות עוד סיבוב על הדתיים ועל הרבנות בלי לשלם על זה מחיר ציבורי, אז למה לא? ואם "כתב דתי" מביא את זה, אז בכלל סבבה", סיים יפרח את הפוסט.

בתגובה לפוסט של יפרח, הגיב ישי שנרב: "מדובר באינסרט חביב שהובא כ*תגובה מופרכת* לפערי המחירים, ומיד אחריו הופיעה התגובה הרשמית כך שאי אפשר להתבלבל (או שבעצם אפשר). אם אתה יוצא בכתבה לברר למה עמלת העתירה לבג"צ יקרה ומישהו מהפרקליטות היה טוען בהקלטה שהסיבה למחיר היא אישור רבני לכסאות עור הצבי של השופטים (ועוד היה קורא לזה "גיור"), לא היית מכניס?"

בתגובה כתב יפרח לשנרב: "מחילה ישי יקר, זו הכותרת של הידיעה באתר גל"צ! ובכתבה עצמה זה ממש לא מוצג כ"תגובה מופרכת". אני אישית, אם לא הייתי מכיר טיפה את הנושא והייתי ניזון רק מהכתבה הייתי בטוח שיש כאן עוד מסחטת כספים של הרבנות".

תגובת הרבנות הראשית לישראל כפי שנמסרה לאתר 'קול חי': "אין מחלקה כזו ברבנות. נושא שעטנז מטופל אך ורק ע"י חברות או מכונים פרטיים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מדהים, השאלה שנותרה האם לפי דרך חשיבה זו הוא גם מתנהל בחייו או שזה רק בגלל התקפת שנאה פתאומית ובלתי צפויה?!